torsdag 18 september 2014

Friends

I kväll tog jag tillfället i akt att sortera bland de bilder jag fotat senaste månaderna. Till Amelias ett-års dag har jag lovat mig själv att sätta ihop ett minnesvärt album med bilder från hennes första år. En av många kategorier som jag vill att albumet ska innehålla är ett potpurri på hennes goa bebisvänner. Och självklart föräldrarna därtill. Min mamma var flitig med dessa album åt mig och mina bröder så jag har blivit inspirerad att föra denna tradition vidare. Det första året består ju av en hel del mammaträffar så jag försöker plocka med mig kameran någon gång då och då så att dessa stunder förevigas & lever vidare i albumet. Tyvärr glömmer man ganska ofta att fota dessa vardagliga tillfällen. Med barn jonglerar man ständigt med flera bollar i luften. Ett öga här och ett öga där, vilket får tiden att spinna iväg innan man ens hunnit tänka tanken att kameran skulle tagits fram. Tack & lov lyckas min kamera-glada-ådra påminna mig lite då och då. Vilket dessa härliga kompisbilder gladeligen kan bevittna!
Foton: Malin Stoltz

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder, underbara ungar. Och helt fantastiska bilder i stunden:=)

    SvaraRadera