tisdag 27 augusti 2013

Sneak Peak

Idag vill jag dela med mig av en liten smygtitt från vår lilla lounge som ligger i anknytning till köket.
Loungen är ett TV-fritt rum där man kan slå sig ner för en stunds avkoppling. Det självklara mys & TV-rummet har vi istället valt att placera på ovanvåningen där resten av de privata rummen håller till, såsom sovrum, dressingroom, hemmakontor mm. På så vis separerar man de sällskapliga ytorna från de privata. Ett koncept som vi personligen gillar. Grovjobbet i husets totala renovering är färdigt sen en tid tillbaka så nu är det finslipning som gäller i varje hörn. Känslan av att se vårt helrenoverade hus färdigställas bit för bit är verkligen mödan värd. Att det kräver mycket tid & engagemang är heller inget att sticka under stol med. Husfixet blir en del av livsstilen på ett härligt vis. Jag ska försöka bli lite bättre på att ge er lite sneakpeaks från huset då och då. Alla är vi ju tokiga i inredning, mer eller mindre!
Ps. Som svar till den uppmärksamme; Yes, gardinerna ska läggas upp av någon med symaskinkörkort.. Något som jag själv inte haft sedan syslöjden i 7:e klass!
Foton: Malin Stoltz

13 kommentarer:

  1. Jag säger bara. FINT GÅNGER TIO! Snyggt jobbat Malin! Vill se meeeer! =) Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint ni fått det i er lounge! Trevlig idé med TVrummet separat så att lounge blir mer för det sociala. Tumme upp!
    Hälsningar Sandra som kikar in här titt som tätt och gillar din stil mycket :-)

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Du har en enormt bra känsla för inredning!

    SvaraRadera
  4. Så vackert! /Nathalie

    SvaraRadera
  5. Jätte fint! En fråga: Hur får du olivträdet så fint inomhus? Skötselråd sökes!

    SvaraRadera
  6. Jätte fint! En fråga: Hur får du olivträdet så fint inomhus? Skötselråd sökes!

    SvaraRadera
  7. Gillar känslan mycket i rummet. En fin balans. Var har du köpt det otroligt vackra skåpet?

    SvaraRadera
  8. Va?!! Har inte du symaskins körkort??! Haha!! Skämt å sido - så fint det blev med olivträdet och kudden tillsammans med det övriga!! Pricken över i:et!! :-) Kram!

    SvaraRadera
  9. Så tjusigt det är! Verkligen superfint. Och jag är litemavis på din fina vas. Den står väldigt högt på min önskelista ;) kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Tusen tack för alla fina kommentarer! Härligt att ni gillar!
    Lite svar på era frågor kommer här:
    Skåpet lät husets förra ägare stå kvar på vinden. Vi tackade och tog emot med stor glädje!
    Psst. Olivträdet är konstgjort. Ett galet bra sådant! Så det kräver inte särskilt mycket underhåll.. ;)
    Stina - Symaskinskörkortet skulle man allt haft sen man blev husägare. Man får aldrig nog av textilier! :)
    Åsa - Ja visst är vasen ljuvlig. Du lär inte ångra ditt köp vill jag lova!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  11. I love inredning, och din är fantastisk!!
    Har du någon utbildning? eller du är självlärd?
    Kram Lisen

    SvaraRadera
  12. Tusen tack Lisen! :) Alltid kul när läsarna uppskattar ens stil så man får chansen att inspirera! Det är ju precis det jag vill med denna blogg!
    Jag har inte gått någon utbildning i inredning men har läst en hel del om Feng Shui på egen hand. För övrigt läser jag & snappar upp det mesta som kommer i min väg inom inredning & design. Allt från nya produkter eller vackra inredningar. Jag blir aldrig mätt på området känns det som!
    Kram tillbaks!

    SvaraRadera
  13. Så fint Malin! Ni är så duktiga! Var har ni köpt soffan?

    SvaraRadera