lördag 8 september 2012

The Wedding Day - Part one

I detta inlägg bjuder jag in er till bröllopsdagens första del, min omvandling från fröken till brud! I kärt sällskap av min underbara tärna, Stina, vår enastående toastmadame, Mia, & min fantastiska mamma blev vi vackert utsmyckade av den professionella stylistduon, Camilla Lindholm & Janne Dennemark. Camilla, som jag lärde känna efter studenten under min tid i London är en framgångsrik & rutinerad make up artist med imponerande meriter. Janne, lärde jag känna via Linus & fattade direkt tycke för hans härliga entusiasm. Frisören som med sin gedigna erfarenhet andas hårexpertis ut i fingerspetsarna. Lagom till frukost anlände experterna till slottet där den praktfulla slottsloungen omvandlades till skönhetssalong. Lyxigt bekvämt & privat. Tack för att ni båda fanns vid vår sida med era trollspön till händer. 
Under tiden jag skapade detta inlägg vaknade fjärilarna till liv i magen, precis på samma sätt som de gjorde denna morgon. Nervositet sammankopplad med upprymdhet & oöverträffad förväntan infann sig i kroppen som på beställning. Jag talade ständigt om för huvudet att bibehålla lugnet & njuta av varenda minut som denna dag hade att ge. Det gick bra, väldigt bra faktiskt. Fram tills det att klänningen skulle på. Samma sekund som den vita drömmen kramade min kropp omsvärmade nervositeten varenda kroppsmillimiter. Klockan stod på 13.00, ett faktum som intygade att endast en timme återstod till kyrkan. Hjärtat tog ordentlig fart liksom sekundvisaren på klockan. Underkjol, klänning, skor & hår, allt skulle på plats med perfektion in i det sista. När sista bit fallit på plats avlägsnade sig mitt kära dreamteam, en efter en mot kyrkan. Kvar stod jag med mitt bultande hjärta & inväntade min fina tärna som begett sig mot sitt rum för omklädnad. Jag begav mig mot utgången, där bredvid chauffören väntade min pappa, stilig som aldrig förr i sin smoking. Hans dotter hade blivit stor nu, hennes dag som brud hade anlänt. Den var verkligen här nu! I slottets entré ser jag Stina, vacker som en dag i sin guldiga tärnklänning steg hon ner mot oss. På vägen ner mot bilen hojtade Stina plötsligt, -brudbuketten! Hon vände hastigt på klacken & begav sig mot slottets blomsterkylar där brud & tärnbukett tjusigt väntade. Nu, var vi redo för avfärd!
 Bild 1-6: M-Stoltz, Bild 6-15: Caroline Jacobsen

8 kommentarer:

  1. nä nu fällde jag en tår... till! Gud va fint Malin, fantastiska bilder! ♥

    SvaraRadera
  2. Heelt underbart! Jag bara ler...

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver, jag blir helt rörd! Kul att som gäst på bröllopet även få en inblick i hur det var stunderna innan och bakom kulisserna! Jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag har aldrig sett dig så vacker som på din bröllopsdag! Som ovan bilder visar är du otroligt vacker! Du strålar! ❤
    Den dagen jag själv ska gifta mig och planera mitt bröllop vet jag vem jag ska vända mig till för tips och inspiration! Ert bröllop var perfekt! Kram

    SvaraRadera
  4. Åååh så fina ni är! Härligt att ni, precis som jag, också fick en glädjetår av inlägget :)
    Milla: Tack fina du! När det är dags för dig & Danne finns jag där med diverse tips & råd! Det kan du lita på!
    Massa kramar!

    SvaraRadera
  5. Låter helt underbart! Vilket bra upplägg att kunna vara på slottet utan att behöva åka runt till skönhetssalongerna samma dag.
    Tack för fin blogg! Alltid lika trevligt att titta in här. /Sara

    SvaraRadera
  6. Vackert :) Superfin blogg! We'll be back! :)

    //Maja

    SvaraRadera
  7. Dina texter är fantastiska.Bilderna? Finns det ord? WOW!

    SvaraRadera
  8. Åh, jag blir också så rörd när jag läser detta inlägg, så fint skrivet!! En sån morgon vi hade, och ja, det var ju tur att vi inte glömde brudbuketten :-)!! Kram!!

    SvaraRadera