lördag 11 februari 2012

Afternoon tea - hotel Renaissance

Bästa eftermiddagsnöjet om lördagarna finnes på atmosfärsfulla hotell Renaissance. Stället som tillsammans med vännerna Stina, Jens & deras underbara lilla Lisa fick sätta lite extra guldkant på denna frostiga lördagseftermiddag. Endast ett stenkast bort från Lilla torg döljer sig denna välbesökta juvel. Platsen som med sin luxuösa inredning & mysiga loungedel skapat en plats att trivas på för såväl hotellgäster som livsnjutande Malmöiter. Slå dig ner i någon av de komfortabla fåtöljerna & låt känslan av en stunds avkoppling lägga sig till rätta. Den trevliga & proffsiga personalen får dig garanterat att vilja återvända efter första besök. Under lördagar dukas den eminenta menyn med Afternoon tea fram. Här får smaklökarna frotteras av nybakta scones & delikata sötsaker samtidigt som kroppen tinas upp av ett smakrikt te. Vill man att lördagsstämningen ska infinna sig lite extra kring eftermiddagen är ett glas bubbel en stark rekommendation. Från och med i morgon står kockarna redo att nu även servera brunch om söndagarna. Efter dagens afternoon tea kan jag bara föreställa mig vilken gedigen buffé som kommer premiera innanför dessa dörrar! Mer om Hotell Renaissance finner ni HÄR
 Foton: M-Stoltz

9 kommentarer:

  1. Tack för en supermysig eftermiddag :-)!!! Kramar!!

    SvaraRadera
  2. ÅÅååå mys! Det får vi inte missa när jag är i Malmö! PUSS

    SvaraRadera
  3. Bilden på Lisa och Linus är helt underbar.

    SvaraRadera
  4. Ohh snart en date här Malin :) Kram Rebecka.

    SvaraRadera
  5. Stina- Tusen tack själva, så himla mysigt & gott!
    Forslund - Ett måste när du är nere nästa gång! Som jag hoppas är väldigt snart :)
    Rebban - Det kan du räkna med!

    Kram på er darlings!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg du har Malin.
    Jag blev verkligen inspirerad när jag tittade igenom den.
    Härligt, man riktigt känner din passion för inredning, och alla bilder gav mig verkligen inspiration.

    SvaraRadera
  7. Mannen och jag ska på shopping på lördag.
    Då får det bli afternoon tea på Renaissance, mysigt :-)

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Vilken snygg jacka/kavaj. Vart är den köpt?
    Vänligen,
    Rebecka

    SvaraRadera
  9. Hej alla! Tack för era glädjande kommentarer!

    Rebecka - Kavajen har jag köpt på bubbleroom.se förra året. Mycket möjligt att den finns kvar!

    SvaraRadera